Mijn eerste 3 dagen

12 maart 2017 - Phnom Penh, Cambodja

Mijn eerste blog vanuit het verre Cambodja. Inmiddels al kennis gemaakt met het verkeer in Thailand, de enorme hitte, mijn allereerste jetlag, de welbekende Skybar, de grens van Cambodja, ladyboys, scholen, street food en uitgaan in Cambodja. Lees het hier allemaal!

Dag 1: Bangkok, Thailand

De eerste dag ben ik aangekomen in Bangkok. Veel stress en spanning maar gelukkig ontmoette ik al gelijk mijn eerste reisgenoot op het vliegveld van Bangkok. Samen zijn we met de taxi naar ons eerste hostel gegaan. Toen heb ik gelijk ook kennis gemaakt met het verkeer in Thailand. Als ik hier zou moeten rijden zou ik huilend achter het stuur zitten.

Heel wat zweetdruppels verder door de vreselijke taxi rit in combinatie met de hitte kwamen we aan bij ons eerste hostel. Daar ontmoetten we de rest van de groep. We zijn gelijk Bangkok ingegaan en hebben met z'n allen genoten van ons eerste 'street food diner'. Heel bijzonder hoe mensen hier op de straat eten. Ook het eten zelf is heel bijzonder. Volgens mij heb ik zelf, jawel, gefrituurde oester gegeten. Van de menu kaart wordt ik toch niet wijzer dus ik kan maar beter gewoon van alles proberen. Die avond zijn we naar een Skybar in Bangkok gegaan. Indien je een drankje neemt mag je daar de hele avond zitten en genieten van het mooie uitzicht. Het was grappig hoe alle mensen super netjes gekleed waren in mooie jurken en schoenen: totdat er 8 backpackers op sneakers en spijkerbroeken aankwamen. Maar we mochten naar binnen en hebben enorm genoten van het uitzicht:

IMG_2740

Dag 2 Siem Reap, Cambodja

De tweede dag zijn we al vroeg met de bus naar Cambodja vertrokken. Ik heb veel horror verhalen gehoord over de grens van Cambodja, maar dit ging eigenlijk heel vloeiend doordat we onze visum aanvraag al vooraf konden invullen. Weer een stempel in mijn paspoort YES!

Cambodja is vergeleken met Bangkok heel anders. Voor mijn gevoel is het veel armer. Het is naar om te zien dat kinderen al zo jong geleerd worden om te bedelen. Ook de dieren zijn hier erg mager en je ziet veel loslopende honden. Voor mij als dierenvriend is dat best heftig om te zien.

In Cambodja verbleven we de eerste twee nachten in Siem Reap. Een super mooi hotel met zwembad. De eerste middag mochten we op een school een les meekijken. Deze school is een vrijwilligersproject dat kinderen de kans geeft op een goede toekomst. Ik sprak een jongen en hij was zo dankbaar dat hij mocht studeren. Hij had echt een doel gekregen voor de toekomst door dit project en dat was mooi om te zien

S avonds zijn we even de pub street ingegaan. Dit is een lange straat vol met kroegjes en clubs. Ik heb hier de eerste ladyboys gespot en de vreselijke hoeveelheden Thai Massages die worden aangeboden (nog niet gedaan). Okja en ook bijzonder street food gezien (niet geproefd).

IMG_2763 IMG_2761

Dag 3 Siem Reap, Cambodja

de volgende morgen ging onze wekker om 4 uur s ochtends. Niks geen vakantie en uitslapen, want we gingen naar Ankor Wat om de tempels bij zonsopgang te bekijken. We hadden een tour guide en daardoor kregen we veel te weten over de geschiedenis van deze tempels.

IMG_2746IMG_2762

Om 1 uur waren we hiermee klaar en konden even een powernap houden bij het zwembad. Was weer een ontzettend goed idee van mij want je raadt het al wel: slapen in de zon + te eigenwijs om je meerdere keren in te smeren = geen goed resultaat.

Om 4 uur gingen we quad rijden door de bergen bij zonsondergang. Ik was eerst een beetje bang, want ik ben niet zo'n wereldwonder achter het stuur, maar dit was zo ontzettend gaaf! Gelukkig heb ik vele mooie foto's gemaakt:

BDD66C5F-0496-4D8A-AB2E-1BD3058C11CD5BF3F4F7-AF88-480B-ACE2-89201496E2CC

Toen ik alle zand van mijzelf en alle kleren heb gewassen zijn we weer naar de Pub Street gegaan voor een avondje uit en heerlijke cocktails.

IMG_2760

Dag 4: vandaag

Vanmorgen ben ik, na gelukkig eindelijk wat slaap, vertrokken naar Phnom Penh. De eerste dagen waren hartstikke leuk en we hebben een hele gezellige groep. De temperatuur en het tijdverschil zal hopelijk snel gaan wennen.

Dit was het voor nu en tot snel!

Liefs Kelly

1. Harry: