Dag 4 tot en met 7

15 maart 2017 - Sihanoukville, Cambodja

De overheerlijke street foods in Phnom Peng, de Killing Fields, uitgaan in Sihanoukville en het paradijs Bamboo Island: dag 4 tot en met 7 in Cambodja. Lees het allemaal!

Dag 4 Phnom Peng, Cambodja
Na een lange busreis zijn we rond 3 uur aangekomen in Phnom Peng. We hebben hier gelijk kennis gemaakt met het eten. Op de markten hier worden serieus alle delen van koeien en varkens verkocht. Ook zag ik een ei, en ik dacht hé lekker, maar nee deze verkopen ze hier met de embryo erin. Smullen! Moest mijn best doen om niet over te geven. Dan kun je je ogen dicht doen maar de geur is echt ondragelijk. We gingen daarna eten maar honger had ik niet meer.

1F4D8BB7-DA6C-4E23-A106-1DBE7936A80E6D4D3795-7F55-4B6A-A4A6-485CBF7803F1
Die avond zijn we eventjes de stad in gegaan voor een drankje maar de lange busreis had ons allemaal erg moe gemaakt. Lekker op tijd naar bed! Totdat ik erachter kwam dat de ramen niet dicht konden op onze kamer midden in de stad. Doei nachtrust!

Dag 5 Phnom Pen, Cambodja
Vandaag zijn we vroeg opgestaan om naar de Killing Fields en de gevangenis te gaan. Dit bezoek heeft veel indruk op mij gemaakt. De manier waarop mensen gemarteld werden tot dood en hoe jonge baby's voor de ogen van hun moeder tegen de boom werden geslagen is onmenselijk. Ik kan me niet voorstellen dat er zulke monsters kunnen ontstaan.

175BDC01-E61F-4886-8044-8E68931E6FFB026C1A96-FB08-4787-8D30-4F4D5F9E236B
Er waren twee mannen die de gevangenis hebben overleefd en dit kunnen navertellen. Het was heftig om hun verhaal te horen en littekens te zien. Als je dat allemaal hoort mogen wij zo dankbaar zijn in Nederland.

Na een dipje van de Killing Fields Zijn we naar de central market in Phnom Pen gegaan. Dit was een soort van zwarte markt die wij in Beverwijk hebben, maar dan een stukkie warmer en viezer.

Dag 6 Sihanoukville, Cambodja
Om 8.30 vertrokken we met de bus naar Sihanoukville. Hier keek ik heel erg naar uit, want na 3 dagen in de drukke stad ben je wel toe aan een beetje strand en zon.
Ons hotel ligt aan het strand dus dat is heerlijk genieten. Bij aankomst zijn we dan ook gelijk de hele dag op het strand gebleven en hebben daar gegeten (met een iniminie voedselvergiftiging er gratis bij).

S avonds hebben we kennis gemaakt met het uitgaansleven in Sihanoukville. Hier zijn enorm veel backpackers dus dat was één groot gekkenhuis en een hele gezellige avond.

Dag 7 Sihanoukville, Cambodja
Vandaag zijn we om 8.30 met de boot vertrokken naar Bamboo Island: aldus  Paradise! Ik kan hier zoveel over vertellen maar de foto's zeggen vast meer dan genoeg. We hebben drie eilandjes bezocht: twee om lekker aan het strand te liggen en één om te snorkelen. Dat was super gaaf! Ik had nog nooit eerder echt in de zee gekleurde vissen en koraal gezien. Ook ben ik heel wat tinten bruiner/roder geworden.
7264A7D4-4BF1-4504-9BB5-7439223065B1B1475539-976E-421D-80A1-6B69A1D234A6

'S avonds hebben we met z'n allen gegeten en zijn vroeg naar bed gegaan. Morgen moeten we vroeg op voor een 10 uur lange busreis naar Vietnam. Vietnam, i'm coming!

Dit was 'm weer voor deze dagen. Tot snel!
Liefs, Kelly

IMG_2812