Dag 17 tot en met 19

27 maart 2017 - Hanoi, Vietnam

De nachttrein van 14 uur, de combinatie van Vietnamees eten en mijn geweldige buik, een eigen kamer voor een nacht, een bootreis door Halong Bay én uitgaan in Hanoi. Dag 17 tot en met 19 van mijn reis.

Dag 17 Halong Bay, Vietnam
De nachttrein van 14 uur viel echt ontzettend mee. Na een gezellig kaartspelletje met iedereen werd ik rond 8 uur al snel moe. Ik had 3 films gedownload via Netflix om deze nachttrein te overleven maar na 5 minuten viel ik al in slaap. Ik had gehoopt dat ik tussendoor nog wel wakker zou worden, zoals altijd, om mijn wekker te zetten. Echter werd ik bij aankomst wakker en was het heerlijk stressen met aankleden en inpakken. Maar mijn slaap heb ik gehad!

De busreis van 3,5 was echter een ander verhaal. Ik had in de nachttrein een (naar mijn idee) zeer veilig diner gehad: havermout met banaan en kwark. Helaas dacht mijn buik er tijdens de busreis er weer anders over. Toen er in de bus werd gevraagd wie van de meiden een eigen kamer wou was ik dan ook gelijk de eerste die JA schreeuwde. Mijn eigen kamer, mijn eigen bed, eigen balkon, maar het allerbelangrijkste: mijn eigen toilet.

We kwamen rond 9 uur aan in het hotel in Halong Bay met mijn eigen kamer. Toen na 2 uur mijn buik nog niet helemaal in orde was twijfelde ik heel erg om met de boottocht mee te gaan. Ik was namelijk heel bang dat er geen toilet was. Na de benodigde medicijnen besloot ik om toch mee te gaan en gelukkig heb ik het overleefd en ben blij dat ik toch ben meegegaan. De boottocht ging rondom de grotten en we zijn ook gestopt bij een grot om deze van binnen te bekijken. Vervolgens gingen we een uurtje kanoën door de grotten heen. Met mijn kano skills van  ons jacht aan het Hulsterpad ging dat natuurlijk vlekkeloos.

IMG_3186
Terug bij het hotel om 5 uur heb ik heerlijk 2 uur lang in bad gelegen. Het was echt even genieten om een eigen kamer te hebben. Rond 7 uur gingen we met z'n allen veilig in het hotel eten. Ik ben op tijd gaan slapen omdat ik me nog steeds niet helemaal goed voelde.

Dag 18 Hanoi, Vietnam
Nog steeds niet helemaal fit zijn we rond 9 uur vertrokken met de bus naar Hanoi.
Ik wist dat mijn buik het moeilijk ging krijgen met het eten in het buitenland maar tot nu toe valt het me enorm tegen. Gelukkig ben ik niet de enige en kunnen we alle heerlijke verhalen met elkaar delen.

Aangekomen in Hanoi hebben we een rondje door de stad gemaakt. De eerste indruk was weer een drukke stad met verkeer maar na een stukje lopen was er een enorm groot park zonder verkeer. Dat was super mooi en heerlijk zo zonder het drukke verkeer.

Die avond zijn we Hanoi in gegaan voor het avond eten en een avondje uit. Dat was een hele gezellige en aparte avond. De mensen proberen je binnen te krijgen met speciale aanbiedingen voor drankjes en uiteindelijk als je wilt betalen doen ze alsof ze van niks weten. Uiteindelijk was het wel een geslaagde avond hoor!

IMG_3201
Dag 19 Hanoi, Vietnam
Om 9 uur gingen we een rondje lopen door het andere gedeelte van Hanoi. We zagen het President Ho Chi Minh Mausoleum waar zijn lichaam tentoongesteld wordt aan bezoekers. Helaas was deze vandaag gesloten en gaan we morgen een nieuwe poging doen.

'S middags hebben we met z'n allen gezellig geluncht. We dachten dat we even een snelle lunch konden doen voordat we naar de Dong Xuang Market gingen maar hier gaat dat net even wat anders: iemand die zijn eten niet krijgt en een uur lang durige betaling omdat blijkbaar niemand die hier in een restaurant werkt kan rekenen. Toen was het al zo laat dat we niet meer naar de markt zijn geweest maar gewoon lekker rondgelopen.

Die avond hebben we met z'n allen gegeten en hebben we gezien hoe de Vietnamese koffie hier wordt gemaakt. De koffie hier is echt heerlijk en vooral de ijskoffie met deze temperaturen. Dat was heel leuk en heel lekker! Nog moe van het avondje uit gister zijn we vroeg naar bed gegaan, want morgen gaan we met het vliegtuig naar Laos! Zin in!

Hierover meer in mijn volgende blog. Tot snel!

Liefs, Kelly

1. Giny:
    27 maart 2017
    Hoi hoi lieve kelly wat is het wat met die buik van jouw pfff.....
    Maar meis die foto van die kano tocht ...wat is het daar mooiiiii
    Ik zie wel dat je met volle teugen geniet van alle leuke dingen om je heen !!!!!!! En straks in zo .n klein vliegtuigje ???? Brrrrr knap hoor haha. Gr mama dikke kus van mij