Dag 14 tot en met 16

25 maart 2017 - Hue, Vietnam

Nog steeds verliefd op Hoi An, de Taylor Shops, een busreis naar Hue, scooter tocht én de Imperial Citadel. Dag 14 tot en met 16 in Vietnam.

Dag 14 Hoi An, Vietnam
Om 10.00 hadden we een noodle making class en konden dus even heerlijk uitslapen. Helaas werd deze droom al snel verstoord doordat we om 12.00 noodles moesten eten en dus vroeg op moesten voor ontbijt omdat we anders geen trek hadden in noodles. Juist.

De noodle class was erg leuk en ik heb, jawel, geleerd om een pannenkoek (?) te maken van rijst. Hij was perfect. De smaak was echter een ander verhaal. Daarna kregen we noodles uit eigen keuken geserveerd en dat was toch ietsjes beter dan mijn rijst pannenkoek. Jammie!

A667AB37-8734-4694-B0DD-C6387BB923A4
Die middag gingen we de stad in want Hoi An is echt prachtig om te winkelen. Er zijn zoveel Taylor shops waar je kleding op maat kan laten maken. Ik zag gelijk al het perfecte jurkje dus voor mij was het niet nodig om er één op maat te laten maken.
Vervolgens hebben we een beetje cultureel gedaan en verschillende old houses, assembly halls en museums bezocht.

Na een hele dag slenteren besloten we even bij te komen aan het zwembad bij het hotel. We zaten nog geen 2 minuten of het begon te waaien en het werd ontzettend donker. Hier komt de eerste tropische storm dacht ik, maar gelukkig hadden we nergens last van.

IMG_3118
Die avond hebben we street food gegeten, maar aangezien mijn buik nog steeds (ja nog steeds) behoorlijk van de kaart was koos ik voor een lekker Hollands stokbroodje met tomaat en kip. En dat was uiteindelijk een hele veilige keuze.

Dag 15 Hue, Vietnam
Om 8.30 zijn we vertrokken met de bus naar Hue. Deze busreis duurt ongeveer 3.5 uur en tussendoor hebben we een stop bovenop de bergen. De reis naar Hue is berg op, berg af. De tussenstop was zo mooi en ik keek mijn ogen uit. Helaas kon ik dit niet mooi op de foto krijgen, maar het plaatje zit zeker nog in mijn hoofd.

EF1512F2-181B-4EA5-AEFD-291226F9808B
Om 1 uur kwamen we aan in Hue en na een snelle lunch hadden we een scooter tour. We mochten allemaal achterop (gelukkig) bij iemand. Ik durf het zeker niet aan om in dit verkeer zelf te gaan rijden. Deze scooter tocht was echt prachtig. Het was zo leuk om een keer in dit gekkenhuis zelf te rijden maar ook zagen we de meest mooie plekjes van Hue. We reden door de bergen en tussendoor stopten we bij tempels, museums en een Colosseum voor een rondleiding. En de gids was zo goed dat hij zelfs het museum ontzettend leuk maakte. Hij wist allemaal leuke tips en tricks om leuke foto's te maken.

Na een hele leuke middag gingen we met z'n allen street food eten en op tijd naar bed.

Dag 16 Hue, Vietnam
Na heerlijk uitgeslapen te kunnen hebben, tot 8.30 jawel, zijn we met een taxi naar de Imperial Citadel van Hue  gegaan. Dit was echt een enorm groot gebied met allemaal tempels en gebouwen waar je door de bomen het bos niet meer zag. 3 uur en heel wat foto's verder vonden we het mooi geweest, want de brandende zon geeft je niet echt veel energie.  Toen hebben we geluncht en zijn om 4 uur naar de nachttrein vertrokken. Deze vertrok om 5 uur en zal 14 uur (?!) duren. Zolang ik maar kan slapen, vind ik het best! Deze trein gaat richting Hanoi om vervolgens nog 3,5 uur met de bus naar Halong Bay te gaan. Halloooo strand!

Hierover meer in mijn volgende blog! Tot snel!

Liefs, Kelly

1. Giny:
    25 maart 2017
    Wat weereen prachtig verhaal kelly !!, je maakt wat mee en je ziet zoveel moois !!! We kijken weer uit naar je volgende verhaal !!! Liefs mama
  2. Greidanus Goudappel:
    11 april 2017