Dag 11 tot en met 13

21 maart 2017 - Hoi An, Vietnam

Heerlijk uitrusten op het strand, de Long Son Pagode, de Mud Baths, de tweede keer in de nachttrein, verliefd geworden op de prachtige stad Hoi An en een fietstocht door de rijstvelden.

Dag 11 Nha Trang, Vietnam
Na toch wat uren slaap en daarmee een behoorlijk meevallende eerste ervaring met de nachttrein kwamen we al om 5.30 aan in Nha Trang. We hadden het geluk dat we al om 13.00 uur (!) in ons hotel konden dus we konden even heerlijk uitrusten. NOT.
We begonnen daarom om 6.30 's ochtends al aan een rondleiding door de stad. Na een heerlijk ontbijt, mijn allereerste Acai Bowl, zijn we op een bedje aan het strand gaan liggen. Deze kon je voor nog geen 2 euro per dag huren. Dat was heerlijk na een aantal dagen in de drukke stad. Ik had mij dit keer heel goed ingesmeerd maar was alleen mijn voeten vergeten. Dat uitte zich in het volgende:

IMG_3073
De zon hier is zo anders dan in Nederland. Je vergeet één klein stukje in te smeren en dan ga je al. Een meisje uit de groep ging expres de hele dag onder de parasol zitten en was alsnog heel erg verbrand. Na een lange dag in de zon besloten we rond 16.00 (al) om verstanding te zijn en naar het hotel terug te gaan. Toen had ik nog wat tijd over om eindelijk even met mijn mama te facetimen. Het was fijn om haar eindelijk weer even in het 'echt' te zien en te spreken.

Die avond gingen we gezellig met z'n allen eten in een bekend restaurant. Hier stond een enorme wachtrij maar gelukkig hadden we gereserveerd. Ik bestelde hier voor het eerst tofu en dat was heerlijk. Daarna zijn we allemaal vroeg naar bed gegaan, gebroken van de korte nacht in de nachttrein.

Dag 12 Nha Trang, Vietnam
Een beetje klaar met de zon begonnen we de dag met het bezoeken van de Long Son Pagode. Dit was een tempel met een enorme Boeddha, die je na ongeveer 174 treden in de brandende zon eindelijk kon zien, maar dat was het uitzicht zeker waard. Wel een grappig detail is dat in Nha Trang veel Russen te vinden zijn. Die wouden natuurlijk allemaal met hun Boeddha buik met grote Boeddha op de foto. Helaas heb ik hier geen foto van kunnen maken.

IMG_3079
'S middags zijn we naar de Mud Baths geweest. Daar waren we allemaal wel even aan toe en was echt heerlijk! Eerst gingen we 30 minuten weken in een bad vol modder. Toen de modder echt overal (ja overal) zat, gingen we ons best doen om alle modder te verwijderen. Dit konden we doen door een soort van auto wasstraat. Vervolgens mochten we weken in een zwembad van 37 graden! Na een aantal minuten moesten ze mij hier uit sleuren, want jeetje wat wordt je daar sloom van.

IMG_3083
Compleet relaxed en helemaal schoon stond ons weer een nieuwe nacht in de nachttrein te wachten. Om 19.54 vertrok deze.

Dag 13 Hoi An, Vietnam
Deze keer viel de nachttrein mij tegen. Ik sliep dit keer onderin het stapelbed, dus niet bij de airco, maar je voelde zo wel meer de schommelingen van de trein. Ook zaten we dichtbij een tussen coupe, waar ik helaas later pas achter kwam, waardoor het de hele tijd leek alsof het enorm stormde. De schommelende wagon en het geluid alsof het echt enorm stormde had mij voor de eerste keer hier een beetje bang gemaakt. Gelukkig werd ik op een gegeven moment zo moe dat ik er doorheen ben geslapen. En ook door de wekker, hihi.

We kwamen om 7.00 aan in Da Nang en hadden vervolgens nog een busreis van een uur naar Hoi An. Hier kwamen we rond 8.15 aan. Helaas konden we weer niet inchecken en hebben daarom gelijk een rondleiding gekregen door de stad Hoi An.
Ik ben op slag verliefd geworden op deze stad. Het is niet zo massaal en groot en druk als de andere steden die we hebben bezocht, maar super schattig, klein en zo mooi aangekleed met al die gekleurde lantaarntjes.

CBA696DD-BBC3-4A1F-AE30-AB9CE6B0CE66C9852E05-C3DE-41AA-A5EE-FE7B22B9376B
Je kunt hier kleren op maat laten maken maar dat heb ik (nog niet gedaan). Rond 2 uur hadden we een fietstocht door de rijstvelden en dat was zo mooi. Het allermooiste aan deze tocht vond ik deze mensen. 70 jaar getrouwd en nog steeds samen werkzaam op de rijstvelden. Dat is toch om bij weg te smelten?

F104D288-7BF9-477E-8EB7-991B0F29D6D7
Die avond gingen we weer even de stad in om de lantaarntjes in het donker te zien. Ik ben nog meer verliefd geworden. We hebben nog wat drankjes gedaan en nu ga ik slapen: op naar dag 14 in deze prachtige stad!

Tot snel!
Liefs, Kelly

1. Giny:
    21 maart 2017
    Wat weer een mooi verhaal kel.... En die straatjes met die lampjes zo mooi zo feestelijk en die mensjes 70 jaar getrouwd jemig en dan nog samen werken op het land. En toen was het zondagmorgen en facetimed jij me dat was voor mij een feest .......wel half uur he ! Of langer heerlijk om men meisje weer eens in het echt te zien GEWELDIG .......doen we gauw weer he !!! Lieve meis wens je nog heel veel meer mooie dagen Dikke kus !!!!! Mams !!!
  2. Harry:
    24 maart 2017
    Stoere chick in Verweggistan!! Onvergetelijke vakantie. Maar misschien je je suikeroompie al??

Have fun !! Groetjes. Harry and Family