Nog 4 nachtjes...

4 maart 2017 - Nieuwleusen, Nederland

Nog maar 4 nachtjes en dan is het zo ver: ik ga op reis. Na vele slapeloze nachten kan ik eindelijk met een gerust gevoel aftellen wetend dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Ik heb er zoveel zin in!

Waar ga ik heen?
Ik ga 6 weken rondreizen door Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos, weer door Thailand, dan door naar Maleisië en als eindbestemming Singapore.

Waarom?
Als sinds ik met mijn HBO studie bezig ben had ik mijzelf beloofd dat wanneer ik klaar zou zijn, ik écht even tijd voor mezelf mocht nemen en genieten. Ik had al snel besloten dat ik dat wou gaan doen in de vorm van reizen. Voor mezelf leek dit mij een hele mooie uitdaging en ik ben zo nieuwsgierig hoe de wereld er verder uit ziet.

Na het afronden van mijn studie kreeg ik gelijk de mogelijkheid om te blijven werken bij mijn afstudeerstage. Deze baan was voor mij een super mooie kans en gaf me ook een stukje zekerheid wat ook wel erg fijn was. Ik besloot om mijn droom te laten voor wat het was en greep deze mooie kans.

Het werken beviel me goed: ik heb hele lieve collega's, een fijne werksfeer en ook de functie paste precies bij wat ik leuk vind. Toch bleef het gevoel aan mij knagen dat ik nu niet zal gaan doen wat ik mijzelf al die tijd had beloofd. Onbewust was ik ook de hele tijd aan het sparen 'voor het geval ik ooit nog op reis zou gaan'. Ik wou geen dure jassen of dure schoenen, ik wou geen nieuwe kamer of op mezelf gaan wonen: ik wou nog steeds op reis. En dat hield mij in alles best wel tegen.

Opnieuw een keuze
Toen ik in januari de mogelijkheid kreeg om mijn contract te verlengen kwam ik opnieuw voor een keuze te staan: ga ik het nu doen of toch maar weer tijd rekken? Want zo voelde het langzamerhand wel. Diep ik mijzelf wist ik dat dit hét moment was om te gaan: ik had gespaard, ik bleef thuis wonen en had dus weinig vaste kosten. Ik leefde er eigenlijk al een beetje naartoe.

De knoop doorgehakt
Ik had nooit verwacht dat ik werkelijk de knoop zou kunnen doorhakken. Ik leef maar één keer: waarom zou ik dan nog langer blijven wachten?

A.s. woensdag is het zover!
De tijd is zo snel gegaan en a.s. woensdag vertrek ik al! Ik ben bezig met de laatste aankopen en toch langzaam al die enorme backpack aan het inpakken. Dat is al een hele uitdaging en ervaring an sich.

travel

Mijn reisverhaal
Via deze blog hoop ik mijn reis en ervaring met jullie te kunnen delen. Voor nu ben ik aan het aftellen en genieten. Ik hoop dat ik nog één blogje kan schrijven vlak voor ik vertrek naar Bangkok.

Tot snel! Liefs Kelly

1. Giny:
    4 maart 2017
    Meis ...ik wens je ongelooflijk veel plezier en geniet van je droom ....reizen . Hoop dat je vele mooie dingen mee gaat maken Geniet ervan meis .en je weet het ! Hou van je Dikke kus en genieten van al dat moois !!!